ویزای تضمینی اوکراین جهت مهاجرت

ویزای اوکراین انواع مختلفی دارد و ایرانیان باید برحسب اقامت و اهداف سفر خود درخواست ویزا دهند. اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی با پایتخت کی ف است، حدود ۷۷ درصد مردم اوکراین دارای نژاد اوکراینی هستند و جایگاه هشتم در جهان از لحاظ گردشگری دارد. اوکراین هنوز به اتحادیه اروپا وارد نشده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ وارد اتحادیه اروپا شود ولی افرادی که پاسپورت اوکراینی دارند از جولای سال ۲۰۱۷ میتوانند بدون نیاز به ویزا وارد تمامی کشورهای اتحادیه اروپا نظیر آلمان، سوئیس، لهستان، فرانسه، هلند، نروژ، دانمارک، سوئد، بلژیک، اتریش و حتی لیختن اشتاین  شوند. با این حال سیاست های آسان گیرانه اوکراین چه در مبحث قوانین پذیرش شهروند و چه در مبحث قوانین راه اندازی کسب و کار و قوانین مالیاتی، هر ساله میزبان مهاجران و مسافرانی حتی از انگلستان و کانادا و آمریکا با هدف راه اندازی کسب و کار، خرید بیزینس در اوکراین، ثبت شرکت،  گردشگری و تحصیل می شوند.

سفر به اوکراین نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر نیاز به اخذ ویزا دارد. افرادی که واجد شرایط دریافت ویزا در هنگام ورود به اوکراین نیستید یا شهروند یکی از کشورهای معاف از ویزای اوکراین نمی باشند برای ورود به اوکراین نیاز به اخذ ویزا دارند. در صورت نیاز به ویزا باید با استفاده از یکی از روش های آنلاین برای ویزای الکترونیکی یا مراجعه به سفارت اوکراین در کشور مبداء اقدام کنید. در این مقاله تمام آنچه باید در مورد انواع ویزای اوکراین، جنبه های کلی و مدارک و شرایط درخواست هرکدام و بالاخص ویزاهایی که در حال حاضر شهروندان ایرانی میتوانند در تهران از سفارت اوکراین تقاضا کنند شرح داده شده است.

انواع ویزای اوکراین

انواع مختلف ویزای اوکراین بسته به مدت مجاز اقامت در کشور اوکراین، یک ، دو یا چند بار ورود و به اصطلاح ویزای مولتی داده می شود. دارندگان ویزای کوتاه مدت نظیر ویزای توریستی نمیتواند بیش از ۹۰ روز در دوره های ۱۸۰ روزه در اوکراین اقامت داشته باشند.

انواع ویزای کوتاه مدت در اوکراین 

انواع ویزای کوتاه مدت در اوکراین 

ویزای تجاری به اتباع کشورهایی اعطا می شود که قصد دارند فقط برای اهداف تجاری از اوکراین دیدن کنند و متقاضی را ملزم به شرکت در یک کنفرانس، جلسه تجاری یا بازدید از نمایشگاه های مختلف پزشکی و صنعتی که هر ساله در اوکراین برگزار می شود و یا سایر فعالیتهای تجاری می کنند.

  • ویزای برای فعالیتهای فرهنگی ، ورزشی و شرکت در کنفرانس ها

در صورت تمایل به شرکت در رویدادها و کنفرانس های فرهنگی یا ورزشی، مسافران خارجی باید ویزای ورود برای سفر به اوکراین داشته باشند. دعوت نامه رسمی سازمان میزبان الزامی است.

  • ویزای توریستی اوکراین

برای صدور ویزای توریستی اوکراین نیاز به دعوتنامه توریستی می باشد، این نوع دعوتنامه فقط از طریق شرکتهای مسافرتی اوکراینی مورد تایید سفارت اوکراین  صادر  می شود. مدت ویزای توریستی برای اوکراین بسته به نیازهای مسافر از یک هفته تا ۱۴ روز متفاوت است و جزء ویزای کوتاه مدت می باشد.

در این نوع ویزا، دعوتنامه باید از طرف دانشگاههای معتبر مورد تایید وزارت علوم اوکراین صادر شود. برای اخذ پذیرش از دانشگاه به پاسپورت، آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات داشجو نیاز است. بعد از اینکه اصل پذیرش دانشگاه از طریق نماینده یا ایجنت دانشگاه به دست مسافر در کشور مبدا رسید، مسافر باید اصل پذیرش دانشگاه، آخرین مدرک تحصیلی و ریزنمرات داشجو به همراه ترجمه رسمی دارای  مهر وزارت خارجه و دادگستری، آزمایش سلامت پزشکی که باید توسط وزارت بهداشت مهر و ترجمه شود را به مرکز صدور ویزا در کشور مبدا که ویزا سنتر  یا VFS نامیده می شود تحویل دهد.

  • ویزای بازدید از اقوام

این نوع از ویزاها، برای دیدن یکی از دوستان یا اقوام خود در اوکراین دریافت می شود. برای این نوع ویزا باید دعوتنامه محضری از طرف شخصی که در اوکراین اقامت دائم یا موقت داشته باشد صادر شود. در این دعوتنامه رعایت این نکات ضروری است : نام و نام خانوادگی، اسم پدر، محل سکونت، مشخصات گذرنامه، اطلاعات مجوز اقامت دائم یا موقت، محل اقامت در اوکراین، هدف از سفر، مشخصات گذرنامه و مدت زمان اقامت در اوکراین و تعداد دفعات مجاز ورود شخص دعوت شونده و همچنین کپی گذزنامه و کپی مدرک اقامت دعوت کننده مورد نیاز است. بعنوان مثال دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه های اوکراین هستند می توانند از این نوع ویزا برای دعوت اعضای درجه اول خانواده خود مخصوصا پدر و مادر استفاده کنند.

  • ویزای درمانی یا ویزای پزشکی اوکراین

برای خارجیانی که نیاز به به درمان در یک موسسه پزشکی اوکراین دارند. شاید برایتان جالب باشد که سیستم درمانی اوکراین در زمینه درمان انواع سرطان ها، درمان اوتیسم، درمان فلج مغزی، درمان ام اس و یکسری از بیماریهای دیگر بسیار پیشرفته تر از ایران و حتی یکسری از کشورهای دیگر می باشد به این خاطر که در اوکراین سالهای سال است از روش درمان به وسیله سلولهای بنیادی یا Stem Cell استفاده میکنند و نکته جالب توجه دیگر این که هزینه درمان انواع سرطان و یا ام اس و یا هپاتیت و یا بارداری خارج از رحم در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پیشرفته نظیر آلمان، هلند، فرانسه و یا حتی کانادا و آمریکا به مراتب پایین تر و مقرون به صرفه تر می باشد  بطوریکه حتی بیماران مختلفی از داخل خود این کشورها نظیر آلمان، کانادا، فرانسه، هلند و انگلستان برای درمان سرطان به اوکراین مراجعه میکنند.

در حال حاضر بسیاری از زوجین از سراسر دنیا برای بارداری خارج از رحم از طریق ویزای پزشکی به اوکراین مراجعه می کنند، اوکراین به دلیل داشتن پتانسیل های فراوان در زمینه گردشگری نظیر کلینیک های متعدد درمانی در مناطق خوش آب و هوا و سرسبز و همچنین خانمها یا مادرانی که داوطلب بارداری خارج از رحم هستند سالیانه پذیرای زوج های بیشماری از کشورهای مختلف می باشد.

  • ویزای رسانه ای اوکراین

برای روزنامه نگاران خارجی داده می شود.

انواع ویزای بلند مدت اوکراین

ویزای بلند مدت حق متقاضی را برای بازدید از اوکراین برای دوره های بیش از ۹۰ روز تضمین می کند. ویزای بلند مدت اوکراین برای خارجیانی صادر می شود که می خواهند با هدف اسکان موقت یا دائم وارد اوکراین شوند.

ویزای تایپ دی یکی از این نوع ویزاها است که البته خودش زیر شاخه های فراوانی دارد.

  • ویزای ازدواجی اوکراین

این نوع ویزا برای از دانشجویانی که مایل به ثبت نام در موسسات آموزشی در اوکراین هستند و یا متقاضیان که “سند مجوز اشتغال” توسط یک کارفرمای اوکراینی داشته باشند، صادر می شود. ویزای ازدواج مطابق با ارائه گواهی ازدواج با یک شهروند اوکراینی صادر می شود.

برای گرفتن ویزای کاری، یا باید از شرکتی برای شما دعوت نامه فرستاده شود یا متقاضی یک شرکت در اوکراین ثبت کرده باشد و از شرکت خود دعوتنامه صادر کند. در دعوتنامه حقوقی باید این نکات رعایت شود: دعوتنامه باید بر فرم رسمی و حاوی کد اداره دولتی، تاریخ و امضاء، نام و نام خانوادگی، اسم پدر ، محل سکونت در ایران و محل اقامت در اوکراین، مشخصات گذرنامه، هدف از سفرو مدت اقامت باشد. چنین دعوتنامه ای توسط وکیل ثبت شرکت در اوکراین که حتما یک فرد اوکرانی الاصل می باشد در دفترخانه اسناد رسمی در اوکراین که نوتاریوس نام دارد تنظیم می شود و دعوتنامه های خارج از این چهارچوب برای سفارتخانه های اوکراین در کشورهای دیگر فاقد اعتبار و وجاهت قانونی می باشد و متقاضی ویزا صد در صد ریجکت می شود.

  • ویزای ترانزیت اوکراین

این نوع ویزا برای خارجیانی صادر می شود که مجبورند هنگام سفر به کشور ثالث از خاک اوکراین عبور کنند. ویزای ترانزیت برای اوکراین برای یک بار ورود حداکثر تا پنج روز یا یک سال، صادر می شود به شرطی که هر بار ورودی از ۵ روز تجاوز نکند. با توجه به موقعیت استراتژیک اوکراین و شاهراه انتقال انرژی و محصولات کشاورزی بین روسیه و سایر کشورها با اروپا، رانندگان کانتیرنهای باری از جمله افرادی هستند که معمولا برای آنها ویزای ترانزیت اوکراین صادر میشود.

وقت سفارت اوکراین

برای گرفتن وقت سفارت اوکراین می بایست از طریق ویزا سنتر و یا آژانس های معتبر در شهرهای مختلف ایران اقدام نمائید توجه داشته باشید دولت اوکراین در مرزها یا بنادر ورودی خود روادید ارائه نمی دهد و ویزا باید از سفارت یا کنسولگری اوکراین در خارج از کشور اخذ شود. تا چند سال قبل متقاضیان اخذ انواع ویزای اوکراین می بایست در مصاحبه حضوری شرکت کنند یعنی مثلا  اگر متقاضی ویزای اوکراین ساکن شیراز یا اصفهان بود، ایشان باید برای روز مصاحبه به تهران می آمد تا در سفارت اوکراین در نیاوران خیابان قادری حضور داشته باشد اما بعد از افتتاح ویزاسنتر در ایران و قبل از شیوع بیماری کوید یا کرونا، این مصاحبه برای ساکنین شهرهای دیگر غیر از تهران، بصورت مصاحبه اینترنتی شده بود و در حال حاضر برای تمامی متقاضیان این مصاحبه بصورت اینترنتی از طریق نرم افزای های مختلف نظیر واتس اپ و یا اسکایپ و زوم  با هماهنگی قبلی با شخص متقاصی توسط ویزاسنتر انجام می شود.

شرایط اخذ ویزای اوکراین

شهروندان خارجی که قصد سفر به اوکراین را دارند باید شرایط ویزا را با توجه به ملیت ، قصد سفر و زمان اقامت در این کشور بررسی کنند.قانون ویزای اوکراین بیان می کند که اکثر ملیتها نیاز به اخذ ویزای سفر برای این کشور دارند ، یا ویزای الکترونیکی اوکراین یا ویزای سنتی(مراجعه به سفارت یا کنسولگری).برنامه ویزا اوکراین در حال حاضر برای بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان در دسترس است.

اوکراین یک کشور بزرگ اروپای شرقی است که به خاطر کلیساهای ارتدوکس ، خط ساحلی دریای سیاه و کوه های جنگلی معروف است. پایتخت آن ، کیف ، شامل کلیسای جامع سنت سوفیا با گنبد طلایی است. اگر می خواهید از این کشور دیدن کنید ، به ویزای توریستی نیاز خواهید داشت. مدت اعتبار ویزا حداقل  ۱۴ روز می باشد

شرایط لازم برای اخذ ویزای اوکراین:

قبل از درخواست ویزای توریستی، از طریق مشاوره یا یک آژانس توریستی معتبر که سابقه فعالیت در زمینه ویزای توریستی اوکراین را داشته است در این زمینه اطمینان حاصل کنید که شرایط ویزای اوکراین را دارید و از طریق راهنمائی های مسئولین همان آژانس  فرم درخواست را پر کنید و مدارک مورد نیاز را برای ویزا سنتر در تهران ارسال کنید.

اولین کاری که برای گرفتن هر نوع ویزای اوکراین باید انجام داد، پر کردن آنلاین فرم درخواست ویزا می باشد.این کار باید با وسواس بسیار و ترجیحا توسط افراد آشنا با این پروسه انجام شود.برای وارد کردن اطلاعات ، شما حتما به آدرس ایمیل ، اطلاعات فردی دعوت کننده وتاریخ سفر قبلی به اوکراین (اگرقبلا سفری به اوکراین داشته بودید) نیاز دارید. هرگونه اطلاعات که در این فرم به غلط یا اشتباه وارد شود بدون تردید باعث ریجکتی شما خواهد شد.

بعد از پر کردن فرمها حتما باید از آنها پرینت گرفته و یک عکس سی وپنج در چهل و پنج میلیمتری بروی آن بچسباند.همراه داشتن این فرمها هنگام  تحویل مدارک الزامی است. همکاران ما در آژانسهای مسافرتی معتبر در ایران روزانه تعداد زیادی از این فرمها را برای مسافران کامل میکنند از این رو مرجعی قابل اطمینان برای راهنمایی شما مسافرین هستند و حتی میتوانید کار پر کردن فرم سفارت خود را به آنها بسپارید.

  • داشتن یک دلیل واقعی برای سفر به اوکراین
  • منابع مالی لازم برای حمایت از اقامت خود
  • شرایط بهداشتی و شخصیتی مناسب
  • مدرکی برای بازگشت به کشور خود
  • گذرنامه یا پاسپورت معتبر حداقل با یکسال اعتبار و حداقل ۲ صفحه عاری از هرگونه روادید/علامت/تمبر باشد.
  • عکس پرسنلی پنج و نیم در پنج و نیم و یا سه در چهار
  • گذرنامه و ویزای قدیمی اگر در سالهای قبل سفری به اوکراین داشته اید و یا در دو سال گذشته وارد حوزه شنگن یا اتحادیه اروپا شده بودید.
  • داشتن مهر ویزای شنگن و همچنین ویزای مولتی کانادا و یا انگلستان برای سفارت اوکراین امتیاز مثبت حساب می شود اما این نکته مهم و قانون نانوشته را به خاطر داشته باشید که حتی اگر در پاسپورت خود مهر ویزای انگلستان و یا ویزای مولتی کانادا را داشته باشید و از کانالهای دیگری غیر از کانالهای معتبر سفارت اوکراین در ایران اقدام نمائید، متاسفانه متاسفانه و بازهم متاسفانه این قانون نانوشته وجود دارد که ویزای شما به احتمال ۹۹ درصد ریجکت می شود.
  • یک کپی از فرم درخواست تکمیل و امضا شده ویزا
  • یک نامه همراه با تمام جزئیات مورد نیاز در مورد برنامه سفر خود
  • برگه رزرو هتل یا محل سکونت در اوکراین
  • برگه رزرو بلیط هواپیما به اوکراین
  • بیمه سفر یا بیمه مسافرتی که معمولا توسط آژانسهای مسافرتی فعال در این زمینه، بهترین آن و مناسبترین قیمت آن به مسافر پیشنهاد می شود.
  • بیمه کرونا که آزانس های فعال در این زمینه قوانین به روز را به شما اطلاع می دهند.
  • نامه تمکن بانک و گردش حساب مالی بانک برای اثبات اینکه منابع مالی کافی برای تأمین هزینه های سفر خود دارید، در حال حاضر سفارت اوکراین در ایران نیازی به برگه پرینت حساب شش ماه ندارد و فقط نامه تمکن بانکی یا موجودی حساب بانکی به مبلغ حدودا صد میلیون تومان برای یک نفر کفایت می کند، این مبلغ نیازی نیست که مانند نامه سفارتخانه های اسپانیا یا فرانسه یا آلمان، بمدت سه ماه یا شش ماه در حساب مانده باشد، شما می توانید پنج روز قبل از ارائه نامه بانک به ویزا سنتر، مبلغ مورد نظر را در حساب خود بگذارید و سپس نامه تمکن بانکی را از بانک تقاضا کنید و پس از صدور نامه بانک، پول را از حساب خود خارج کنید.
  • در حال حاضر برای ورود به اوکراین کارت واکسن و یا گواهی مبنی بر منفی بودن تست کرونا نیاز است که بازهم به دلیل تغییر قوانین با توجه به شیوع ویروس کرونا، به روزترین اطلاعات و قوانین را آژانسهای فروش بلیط اوکراین به شما اطلاع می دهند

اسناد لازم برای ویزای ترانزیت:

  • ویزای کشور دیگر (در صورت لزوم) و بلیط
  • مجوز حمل و نقل بین المللی

مدارک لازم ویزای کوتاه مدت :

  • اصل دعوت نامه محضری از شهروند اوکراینی یا شخص خارجی که به طور قانونی (موقت یا دائم) در اوکراین اقامت دارد. منظور از دعوتنامه محضری دعوتنامه ای است که در نوتاریوس یا دفترخانه اسناد رسمی اوکراینی و توسط سردفتر رسمی اوکراین تنظیم و مهر شده است.
  • مشخصات گذرنامه وی و اجازه اقامت موقت یا دائم (برای یک فرد خارجی/بدون تابعیت) ، آدرس و نام کامل شخص دعوت شده ، اطلاعات مربوط به وی باشد.

ویزای الکترونیکی اوکراین

شهروندان کشورهای واجد شرایط می توانند به راحتی ویزای الکترونیکی اوکراین را دریافت کنند. متقاضیان باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و شرایط اولیه را برآورده کنند . ویزا آنلاین اوکراین یک تأییدیه مجوز سفر الکترونیکی است که اجازه می دهد شهروندان کشورهای واجد شرایط بدون نیاز به مراجعه به سفارت اوکراین است.ویزای الکترونیکی برای اهداف زیر صادر می شود :

  • گردشگری
  • کسب و کار
  • درمان پزشکی
  • بازدیدهای خصوصی
  • مشارکت در فعالیتهایی در زمینه های فرهنگی ، علمی ، آموزشی یا ورزشی

تکمیل درخواست ویزای آنلاین اوکراین تنها چند دقیقه طول می کشد و نیازی به مراجعه به سفارت را از بین می برد و حداکثر تا ۳۰ روز اعتبار دارد.شهروندان همه کشورها به جزء ارمنستان، آذربایجان، گرجستان ، مولداوی و ازبکستان می توانند بدون ویزا به مدت ۹۰ روز در هر ۱۸۰ روز به اوکراین وارد شوند .حداقل حداقل یک یا دو هفته وزای الکترونیکی صادر می شود.

لازم به ذکر است که ویزای الکترونیکی اوکراین در حال حاضر برای شهروندان ایرانی صادر نمی شود.

مراحل درخواست ویزای الکترونیکی اوکراین

مرحله ۱. در پلت فرم وب MFA ثبت نام کنید

مرحله ۲. فرم درخواست را بصورت آنلاین پر کنید

مرحله ۳:پر کردن فرم درخواست آنلاین ویزای الکترونیکی اوکراین

مرحله ۴:بارگذاری کپی اسناد لازم:

  • گذرنامه (حداقل برای سه ماه دیگر پس از قصد خروج از اوکراین معتبر باشد و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و در ده سال گذشته صادر شده باشد).
  • بیمه نامه درمانی (پوشش ۳۰،۰۰۰ یورو)
  • اثبات بودجه کافی

مرحله ۵: هزینه را پرداخت کنید.

ویزای الکترونیکی تک ورودی – ۲۰ دلار آمریکا

ویزای الکترونیکی دوبار ورود- ۳۰ دلار آمریکا.

در صورت درخواست رسیدگی فوری ، هزینه ها دو برابر می شود.همه درخواست های ویزای الکترونیکی در ۱ یا ۳ روزکاری انجام می شود.

شرایط ویزای اوکراین

  • شرایط ویزای توریستی

اگر دلیل درخواست ویزای اوکراین گردشگری یا سفر خصوصی است ، به مدارک زیر نیز احتیاج دارید:

اگر با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود قصد اقامت در اوکراین دارید: نامه دعوت شامل نام کامل میزبان، مشخصات گذرنامه، شناسه یا اجازه اقامت (در صورت وجود)، کپی گذرنامه، نام و مشخصات گذرنامه شما، جزئیات سفر شما ، و در صورت وجود ، ضمانت نامه ای که از نظر مالی هزینه های شما را پوشش دهد.

  • شرایط ویزای تجاری اوکراین

نامه دعوت از شرکت یا سازمان در اوکراین. این نامه باید روی سربرگ رسمی شرکت نوشته شود و شامل شماره ثبت دولتی و همچنین جزئیات مربوط به سفر شما باشد.نامه کارفرما یا حامی که تأیید می کند هزینه های شما را پوشش می دهد .

  • شرایط ویزای کار اوکراین

اجازه کار، که کارفرمای شما باید از مرکز دولتی اشتغال اوکراین اخذ کند.

اگر در شعبه اوکراینی یک شرکت خارجی ثبت شده در اوکراین کار می کنید باید مدارک زیر را ارسال کنید:

  • نامه دعوت نامه از شعبه شرکت
  • تأییدیه وزارت توسعه اقتصادی و تجارت اوکراین
  • شرایط ویزای دانشجویی اوکراین

اصل نامه دعوت به تحصیل، که توسط مرکز دولتی بین المللی آموزش و پرورش اوکراین صادر شده باشد و سایر مدارک هویتی دانشجو که در بالا توضیح داده شد نظیر ریز نمرات و گواهی پزشکی.

  • شرایط ویزای خانوادگی اوکراین

اگر برای ویزای خانوادگی اوکراین برای پیوستن به یکی از اعضای خانواده خود که دارای تابعیت اوکراین یا مقیم قانونی است درخواست می کنید ، به مدارک زیر نیاز دارید:

اثبات روابط خانوادگی ، مانند:

  • گواهی ازدواج (برای همسر)
  • گواهی تولد ، نشان دادن نام والدین (برای فرزندان/والدین)
  • کپی گذرنامه یکی از اعضای خانواده خود در اوکراین
  • اگر عضو خانواده شما دارنده مجوز اقامت است: کپی مجوز اقامت آنها
  • شرایط ویزای ترانزیت اوکراین

در صورت درخواست ویزای ترانزیت اوکراین ، به شرایط زیر نیاز دارید:

  • بلیط به کشور سوم
  • ویزای کشور سوم (در صورت نیاز به ویزا)
  • تأیید ترانزیت بین المللی با ماشین/وسایل نقلیه دیگر
  • در صورت حمل کالا، مجوز معتبر

 

صدور ویزا اوکراین چه مقدار زمان می برد؟

شما باید حداقل ۲۱ روز قبل از سفر به اوکراین برای ویزا اقدام کنید ، متوسط ​​زمان پردازش ویزا ۱۵ تا ۲۱ روز است. پردازش سریع نیز امکان پذیر است و  حتی برنامه های ویزای الکترونیکی طی ۹ روز کاری پردازش می شوند.

هزینه درخواست ویزای اوکراین + مدت زمان اعتبار + مدت زمان جوابدهی

لطفاً توجه داشته باشید که هزینه درخواست ویزا قابل استرداد نیست و این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید که هزینه از همه لحاظ به درستی پرداخت شده است.پس از پرداخت هزینه درخواست ویزا، رسید دریافت خواهید کرد. این رسید به مدت یک سال از تاریخ پرداخت معتبر است

انواع  هزینه ویزای اوکراین

در حال حاضر هزینه صندوق سفارت اوکراین در ایران حدود ۶۵ دلار آمریکا می باشد البته بعد از راه اندازی ویزا سنتر در ایران، متقاضیان دریافت ویزای اوکراین هزینه ویزا سنتر را نیز باید بپردازند که این هزینه حدود ۲۸ تا ۳۰ یورو می باشد.

آدرس و تلفن سفارت اوکراین در ایران

ویزای اوکراین | وقت سفارت | هزینه‌ها | شرایط | مدارک مورد نیاز

سفارت اوکراین در ایران در تهران، خیابان شهید باهنر، کوچه قادری، پلاک ۱۰ قرار دارد.اما کلیه مراحل دریافت ویزا و خدمات کشور اوکراین در ویزا سنتر کشور واقع در مرکز هروی بنام “ویزا سنتر” در تهران انجام می گردد.

پیکاپ ویزا اوکراین

پیکاپ در زبان انگلیسی به معنی برداشتن چیزی از مکان خود است. واژه پیکاپ ‌ویزا نیز به معنی برداشتن ویزا از سفارت کشور ثالث و تحویل به متقاضی در کشور مبدا است. واژه پیکاپ‌ ویزا و پیکاپ پاسپورت در معنی کاملا مشابه هستند و می توانند به صورت جایگزین یکدیگر به کار روند. توجه داشته باشید که این فرآیند یک پروسه واقعا حساس، چه از نظر رعایت کوچک ترین جزییات و سرعت عمل در اجرا، و چه از نظر امنیت و محافظت از پاسپورت فرد متقاضی است.

اصطلاح پیکاپ ویزا عموما فقط برای ویزا کانادا و آمریکا که سفارت آنها در کشوری غیر از ایران است استفاده می شود. خدمات پیکاپ ویزا برای کشورهایی انجام می شود که در حال حاضر خدمات کنسولی خود را برای شهروندان ایرانی در ایران متوقف کرده اند. این کشورها شامل امریکا، کانادا، انگلستان، آلبانی و لیتوانی می شود.

مسافران کاراهای مربوطه جهت ویزا خود را در کشور دیگری انجام داده و رسید دریافت می کنند و با پاسپورت خود به کشور باز می گردند و در تاریخ اعلام شده به جای سفر به آن کشور جهت دریافت جواب ویزا توسط آژانسهای مسافرتی خدمات در اصطلاح پیکاپ ویزا را ثبت نام کرده و آژانس مراحل دریافت ویزا مسافر را انجام خواهد داد. اما درباره پیکاپ ویزا اوکراین به دلیل اینکه کلیه خدمات ویزا اوکراین در ایران در سفارت اوکراین در تهران  و ویزا سنتر اوکراین در میدان هروی تهران انجام گیرد و نیاز به حضور مسافر جهت مصاحبه و دریافت ویزا در ویزا سنتر اوکراین می باشد عموماً نیازی به پیکاپ ویزا نیست یا بهتر بگوییم که اصلا پیکاپ ویزایی وجود ندارد.

 هزینه های زندگی در اوکراین

ویزای اوکراین | وقت سفارت | هزینه‌ها | شرایط | مدارک مورد نیاز

اوکراین دیگر ارزان ترین بهشت ​​در شرق اروپا نیست. شاید بتوان گفت ارزانترین بهشت حتی برای کل اروپا و حتی کانادا و آمریکا.اگر یک خانواده سه نفره در آلمان برای داشتن یک زندگی حداقلی مناسب به دو هزار یورو در ماه نیاز دارند، همین خانواده با هزینه ای بالغ بر هزار و دویست دلار در ماه می توانند بهترین خورد و خوراک را در پایتخت اوکراین “شهر کی یف” داشته باشند و هزینه های کرایه خانه خود را نیز پرداخت کنند.

با همین مقیاس می توانید در نظر بگیرید که اجاره خانه ایی که در یکی از شهرهای کانادا ماهیانه هزار و پانصد تا دو هزار دلار است، در پایتخت اوکراین ” شهر کی یف” حدودا چهارصد تا پانصد دلار می باشد.

البته تعیین هزینه های هر فرد با توجه سبک زندگی اش متفاوت است.

هزینه های محل اقامت یک خانه تقریبا ۳۵ تا ۴۵ متری در شهر کی یف ماهی ۳۰۰ تا ۴۵۰ دلار است.

هرچه متراژ خانه بیشتر و یا به صورت فول فرنیش (وسایل کامل زندگی) یا نیمه فرنیش (فقط وسایل آشپزخانه) باشد اجاره ملک نیز افزایش می یابد. در رابطه با هزینه های خورد و خوراک نیز ماهانه چیزی در حدود ۱۵۰ دلار برای خرید مواد غذایی  یک نفر می تواند خورد و خوراک خوبی در خانه داشته باشد.

تهیه یک وعده از رستوران در شهر کی یف بین سه دلار تا هفت دلار می باشد

و مثلا یک وعده چلوکباب سلطانی یا برگ با نوشیدنی در یک رستوران ایرانی در شهر کی یف در مرکز شهر، حدودا ۲۰۰ تا ۳۰۰ گروینی معادل ۹ تا ۱۲ دلار هزینه دارد.

 اطلاعات زیر مربوط به سایت Numbeo است که یک سایت انگلیسی می باشد و هزینه های زندگی در کشورهای مختلف را با همدیگر مقایسه می کند.

حداقل های هزینه های زندگی در اوکراین:

هزینه ماهانه چهار نفره ۴۸۳ دلار (۳۹،۰۵۲.۲۵ ₴) بدون اجاره است.

هزینه ماهانه یک فرد مجرد ۴۳۲.۹۹ دلار (۱۱،۳۹۶.۱۱ ₴) بدون اجاره است.

هزینه زندگی در اوکراین به طور متوسط ​​۱۶.۹۶ درصد کمتر از ایران است .

اجاره بها در اوکراین به طور متوسط ​​۳۱.۸۹ درصد کمتر از ایران است .

برخی هزینه زندگی در اوکراین :

  • تاکسی تقریبا هر مسیر بین 50 تا 120 گریونی
  • اینترنت (۱۰ مگابیت بر ثانیه ،داده نامحدود) 150 گریونی
  • باشگاه تناسب اندام ماهانه 950 گریونی
  • آب لیتری یک و نیم گریونی
  • شیر معمولی ،یک لیتر 28 گریونی
  • نان سفید تازه  لواش بسته ای 12 گریونی
  • تخم مرغ ۱۲ عددی 30 گریونی
  • پنیر یک کیلو  48 گریونی
  • یک کیلو گوشت گاو 90 گریونی
  • بطری آب ۱.۵ لیتری 20 گریونی
  • یک کیلو برنج 35 گریونی
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک ماه در مناطق مرکزی یا توریستی شهر 400 تا 500 دلار
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک ماه در مناطق عمومی شهر و محلات مختلف 250 تا 400 دلار

آدرس و تلفن سفارت ایران در اوکراین

سفارت ایران یکی از ۲۰۴ نمایندگی خارجی در اوکراین و یکی از ۱۰۹ نمایندگی خارجی در کیف است سفارت ایران در کیف یکی از ۱۴۵ نمایندگی دیپلماتیک و کنسولی ایران در خارج از کشور است. سفارت ایران در کیف طیف وسیعی از خدمات کنسولی مانند پردازش ویزا و گذرنامه و همچنین قانونی سازی اسناد را ارائه می دهد.

آدرس سفارت ایران در اوکراین

آدرس: No.12, krugLouniversytetskaya str. , kiev, Ukraine

تلفن : ۲۵۳۸۵۴۳-۲۵۳۸۵۰۱

دورنگار : ۲۵۳۸۴۰۶

پست الکترونیکiranemb.iev@mfa.gov.ir

سایت اینترنتیukraine.mfa.gov.ir

تلفنهای ضروری در اوکراین

در زیر لیست برخی شماره تماس های ضروری در اوکراین (شماره تماس های ضروری کشور اوکراین) آورده شده است

  • شماره تماس سفارت ایران در اوکراین : ۰۰۳۸۰۲۵۳۸۵۴۳-۰۰۳۸۰۲۵۳۸۵۰۱
  • شماره تماس پلیس در اوکراین : ۱۰۲
  • شماره تماس اورژانس در اوکراین : ۱۰۳
  • شماره تماس آتش نشانی در اوکراین : ۱۰۱
  • شماره تماس تاکسی بیسیم در اوکراین : ۳۰۹
  • شماره تماس مخابرات در اوکراین : ۱۰۹
  • شماره تماس حوادث در اوکراین : ۱۱۲
  • شماره تماس فرودگاه باریسپول کی یف در اوکراین : ۰۰۳۸۰۴۴۳۶۴۴۵۰۵

 

آدرس رستوران های ایرانی در اوکراین

  • رستوران پرشین پالاس در منطقه آبالون شهر کی یف

این رستوران یکی از رستوران های ایرانی واقع در اوکراین است که دارای محبوبیت زیادی بین افراد ایرانی می باشد. این رستوران در هتل پرشین پالاس واقع شده است.طبخ غذاهای این رستوران در بین بهترین نوع غذاها با مواد غذایی با کیفیت و تازه می باشد و تنها غذاهای ایرانی توسط آشپز ایرانی سرو می شود. مدت زمان کاری این رستوران برای مهمانان از ۷ صبح تا ۱۲ شب برای سرو سبحانه و ناهار و شام می باشد.از ویژگی های این رستوران هزینه های سفارش غذا نسبتا ارزان ، ویو عالی ، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و نیمکت های بسیار در طبیعت زیبا و بکر اوکراین می باشد.

  • رستوران شفران زعفران

این رستوران در طبقه همکف یک ساختمان مسکونی واقع شده و به عنوان یک رستوران ایرانی بسیار مقرون به صرفه است . در منو رستوران انواع نوشیدنی های ایرانی ، تنقلات و سالاد موجود است.

  • رستوران ایرانی خیام در منطقه سنتر شهر کی یف

در این رستوران می توانید وارد دنیای افسانه شرقی شوید. عطر دل انگیز ادویه جات و طعم عجیب و غریب غذاهای ایرانی ، را همراه با فضای داخلی دنج و شیرینی های خوشمزه و معروف ایرانی تجربه کنید.همچنین می توانید از غذاهای خوشمزه ایرانی که توسط سرآشپزهای واقعی ایرانی طبخ می شوند لذت ببرید . پیدا کردن این رستوران به دلیل موقعیت عالی آن بسیار آسان است و مطمئناً از فضای دلپذیر و دکور زیبا لذت خواهید برد.

  • کافه رستوران کینکی زیتون در منطقه تجاری شهر کی یف

کینکی زیتون در متراکم ترین منطقه شهر کی یف یعنی سالومنسکی رایون از لحاظ بیشترین واحد تجاری واقع در بلوار چکولوفسکی ۳۳ می باشد. علاوه بر رستوران دارای کافه ای زیبا و دنج نیز می باشد و می توانید روز تولد یا عروسی خود را در آن برگزار کنید. کینکی زیتون تخفیف های خوبی برای گردشگران در اوکراین ارائه می دهد و حتی در برخی موارد رایگان است. اگر هنگام ورود به کافه کینکی گذرنامه خود را همراه داشته باشند و نشان دهد که با ویزای توریستی وارد اوکراین شده اید، کافه کینکی قهوه و کیک به شما هدیه می دهد.

هر جمعه شب در کینکی زیتون مراسم شبهای مافیا برگزار می شود که ترکیبی از ایرانیان مقیم کی یف و سایر ملیت های مختلف نظیر سوئدی های مقیم کی یف، هندی های مقیم کی یف، عرب های مقیم کی یف و … دور هم جمع می شوند و مافیا بازی میکنند.

آدرس و تلفن رستورانهای ایرانی در اوکراین

  • Khayyam Restaurant
    Address: Bolshaya Vasilkovskaya street, 56Center of Kiev
    ۰۰۳۸۰۹۸۴۲۲۴۲۲۳
    ۰۰۳۸۰۴۴۲۲۱۴۲۳۳
  • Zeytoon Restaurant
    Address: Chokolivs’kyi Blvd, 33, Kyiv, 02000
    ۰۰۳۸۰۶۸۶۹۰۰۰۶۹