همه حامی شاگردان اسکوچیچ امارات در اوج به آزادی می آید

تهران- ایرنا- تمامی تیم‌های حاضر در گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا دوست دارند تا ایران از سد امارات بگذرد، این در حالی است که شاگردان «برت فان‌مارویک» در تیم امارات نیز در اوج به آزادی می‌آیند تا سومین برد متوالی را به دست بیاورند.


به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در هشتمین بازی خود در چارچوب دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ باید به مصاف تیم ملی امارات برود. شاگردان دراگان اسکوچیچ با ۱۹ امتیاز صدرنشین گروه هستند و صعود خود به جام جهانی ۲۰۲۲ را مسجل کرده‌اند.


امارات اما شرایط بسیار حساسی را تجربه می‌کند. شاگردان برت‌فان‌مارویک در دور رفت مسابقات نتایج بسیار ضعیفی را کسب کردند و از پنج بازی به سه تساوی و ۲ باخت قناعت کردند و بردی برای‌شان به ارمغان نیامد. در دور برگشت ورق برگشت و امارات توانسته هر ۲ بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد تا همین حالا و با سه بازی کمتر، مجموع امتیازات دور برگشتش از دور رفت سه امتیاز بیشتر باشد.


امارات ابتدا با گل دقیقه ۸۵ علی مبخوت از روی نقطه پنالتی از سد میزبانش لبنان گذشت و در ادامه با ۲ گل میهمانش سوریه را شکست داد. کایو کاندو و یحیی الغسانی برای تیم میزبان گلزنی کردند تا امارات نه تنها ۱۰۰ درصد امتیازات ۲ بازی اخیر را به دست آورده باشد بلکه گلی نیز دریافت نکند.


امارات حالا به واسطه همین ۲ برد ۹ امتیازی شده و در رده سوم گروه اول قرار دارد. آنها در صورتی که بتوانند از سد ایران بگذرند نه تنها یک گام دیگر به کسب رتبه سوم نزدیک می‌شوند بلکه همچنان جلوی قطعی شدن صعود کره را خواهند گرفت.


فاصله امارات با تیم‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب چهار، پنج و هفت امتیاز است. هر سه تیم لبنان، عراق و سوریه چشم انتظار پیروزی ایران مقابل امارات هستند تا همچنان برای کسب رتبه سوم امید داشته باشند. حتی خود کره هم بدش نمی‌آید ایران با متوقف کردن امارات صعودش به جام جهانی را مسجل کند.


همه، حامی شاگردان اسکوچیچ/ امارات در اوج به آزادی می‌آید


امارات پیش از بازی ایران در دور رفت که منجر به شکست یک بر صفر شد ۶ برد و ۲ تساوی را با سرمربی هلندی و سرشناس خود به ارمغان آورده بود. بعد از بازی با ایران در هشت بازی چهار برد، یک مساوی و سه باخت رقم خورده است. امارات در عرب‌کاپ ۲ باخت را متحمل شد.


در لیست ۲۳ نفره امارات برای دیدار با ایران هیچ بازیکن لژیونری حضور ندارد. الجزیره، الوحده، الشارجه، کلبا، شباب الاهلی، الوصل و النصر در تیم ملی نماینده دارند تا نیمی از تیم‌های حاضر در لیگ امارات در تیم ملی سهم داشته باشند. ولید عباس با ۱۰۳ بازی ملی بیشترین حضور را در تیم ملی امارات بین بازیکنان حاضر در اردو دارد. همین بازیکن در غیاب علی مبخوت، با هفت گل بیشترین گل ملی را هم به خود اختصاص داده است. ولید عباس به همراه سباستین تالیابو با ۳۶ سال مسن‌ترین بازیکنان امارات هستند و حارب عبدالله با ۱۹ سال جوان‌ترین بازیکن محسوب می‌شود.


کاروان تیم ملی امارات امروز(یکشنبه) وارد ایران شد. آنها باید فردا(دوشنبه) تنها جلسه تمرینی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند. نباید فراموش کنیم که امارات تا به حال در ایران موفق به شکست ایران نشده و در چهار دیدار اخیر هم باخته و هم گلی نزده است. فان‌مارویک در صورت متوقف کردن ایران به مسیر فوق‌العاده خود ادامه می‌دهد. او چندی پیش در آستانه اخراج قرار داشت اما خودش را نجات داد.


همه، حامی شاگردان اسکوچیچ/ امارات در اوج به آزادی می‌آید