مهلت اجرای قانون شوراهای حل اختلاف تمدید شد

تهران_ایرنا_مهلت اجرای قانون شوراهای حل اختلاف تا زمان ارائه لایحه دائمی شدن آن تمدید شد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی امروز- دوشنبه(۹ اسفندماه) – مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور با یک پیشنهاد الحاقی به تبصره ۱۰ لایحه،  موافقت کردند.


دلخوش اباتری در توضیح پیشنهاد خود گفت: کسانیکه در شوراهای حل و اختلاف فعالند به قوه قضاییه در ختم پرونده ها  کمک می کنند، مردم هم از خدمات این شوراها استفاده می کنند قانون آزمایشی شورای حل و اختلاف سال گذشته به پایان رسیده است و نیاز به تمدید دارد.


وی افزود: لایحه ای در این مورد در مجلس مطرح شد و  مجلس هم کمک کرد  تا وضعیت  شاغلان شورای حل و اختلاف ساماندهی شود و بعد از  ارسال به شورای نگهبان اصل ۷۵ مطرح شد الان بیش از ۱۴ هزار نفر افراد شاغل در شورای اختلاف تمام مشغول بکار هستند و نگران مسائل حقوق و معیشت خود هستند و تعیین تکلیف نشدند.


نماینده صومعه سرا افزود: باید به وضعیت این افراد رسیدگی شود کمک کنید که شورای حل اختلاف در کشور دچار مشکل نشوند و قانون شورای حل و اختلاف  باید تمدید شود.


بر اساس این پیشنهاد الحاقی به تبصره ۱۰ لایحه، بند غ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در سال ۱۴۰۱ تنفیذ می گردد. 


در تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور آمده است مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۹۴/۹/۱۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی از تاریخ انقضای آن تا زمان لازم الاجرا شدن لایحه شورای حل اختلاف در سال ۱۴۰۰ تمدید می شود.



تهران_ایرنا_شانزدهمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ آغاز شد.